Aanspreken op resultaten

Het management moment van de waarheid

Open en eerlijk met elkaar in gesprek gaan over behaalde resultaten

Vrijwel alle leidinggevenden laten kansen liggen als het gaat om  het open en eerlijk met elkaar leren van resultaten. Herken je dit?

Voor CEO's, directieleden, managers, leidinggevenden en professionals

Performance Matters helpt professionals eigenaarschap creëren met maatwerktrajecten, open trainingen, inspiratie sessies en muzikale events.

MAATWERK TRAJECT VOOR BETEKENISVOLLE RESULTATEN

Het management moment  van de waarheid is een essentiele aanpak voor het ontwikkelen van eigenaarschap om professionals en teams tot prachtige resultaten te laten komen. Performance Matters biedt als enige in Nederland hiervoor een uniek en intensief  In Company maatwerk traject.

Elk leidinggevende zou de skill moeten beheersen om aan te spreken op resultaten, ook bij jou in de organisatie.  Veel kansen voor groei blijven hier liggen. Is dit thema ook waardevol voor jouw organisatie? Klik dan hieronder.

Aanspreken op resultaten zorgt voor groei. De Methode hiervoor heet "Het Management Moment van de Waarheid"

Door:

Frans Wijngaarden

Managing Director

Herken je dit?

Je hebt als leidinggevende, coach, facilitator of begeleider een geweldige kans om een medewerker of team te laten groeien: spreek ze aan op behaalde resultaten als deze afwijken van wat je verwacht had. Want, elke keer dat je dit niet doet ontneem je de betreffende medewerker of het team de kans om te groeien.

De realiteit is weerbarstig

Uit ons onderzoek blijkt, dat de gemiddelde leidinggevende nogal kiest voor eens een ander pad zodra hij of zij realiseert dat een medewerker niet het resultaat haalt wat in de lijn der verwachting was. Het is namelijk best uitdagend en spannend om hier een gesprek over te beginnen. Leidinggevenden stellen,  het gesprek vaak uit of af, of reageren op een manier die niet effectief is voor een volgend te verwachten resultaat. 

Effectief aanspreken vraagt om de waarheid

De waarheid om eerlijk te zijn, zonder oordelen en met de intentie de ander te laren schitteren. Wij hebben daar een aanpak voor. Theorie en techniek, oefeningen en begeleiding. Het vraagt tijd en effort, van alle betrokkenen. Achteraf is iedereen er blij mee: de mate van openheid en eerlijkheid is toegenomen, er wordt geleerd, resultaten die eerst niet voor mogelijk gehouden werden worden nu gerealiseerd. Dit intensieve traject, heet het Management Moment van de Waarheid.

Hulp nodig?

Bellen met Bas, opleidingsadviseur

Heb je praktische vragen of wil je even sparren?

Jouw resultaten:

  • Je bent in staat eigenaarschap te ontwikkelen bij medewerkers. 
  • Je beheerst de methode om op een motiverende en productiviteitsverhogende maniermedewerkers aan te spreken op (tussentijdse) resultaten
  • Je beheerst de leiderschapsstijl om een lerende organisatie te helpen ontwikkelen
  • Je weet medewerkers te verbinden aan de organisatie.
  • Vanuit jouw lever je een belangrijk bijdrage aan het succes van de organisatie
  •  Je bent in staat anderen te laten schitteren

Wat anderen zeggen:

On many occasions I have worked with Frans and I have always been both amazed and inspired by his original and honest views on true leadership, and his drive to get the best out of people in the most diverse situations. No doubt he has greatly influenced the way how I lead my team, and I am sure he will continue to do so.
Ben Bucker
Director Polypropylene at LyondellBasell Industries
Altijd op zoek naar de win-win in relaties. inhoudelijk zeer to the point, en een goede sparring partner. In staat om in twee zinnen een zeer complex probleem in al zijn essentie te verwoorden. and a great sense of humor kernwoorden: creatief, snel, denkt altijd in mogelijkheden, overzicht.
Marco Tankink
Director bij Salsaparilla
His newest activities, which focuses on a 'new'method to get the best out of your people and increase performance and productivity, is another example of this drive for innovation. I'am convinced the 'Managerial Moment of Truth'-approach will prove to be a very succesfull method to structurallly change behaviour and do more with less.
Nico Vester
Senior Manager Compensation & Planning