Xperience

Hoe zorgen we ervoor dat onze medewerkers ons (nieuwe) beleid begrijpen en kunnen vertalen in termen van houding en gedrag? Hoe zorgen we ervoor dat iedereen hiermee aan de slag gaat? Hoe organiseren we een gezamenlijk momentum?

Onze Xperience formule kan bij diverse vraagstukken binnen organisaties ingezet worden:

  • Kernwaarden levend maken.
  • Het creëren van een aanspreek cultuur.
  • Het vergroten van eigenaarschap in de organisatie.
  • Het vergroten van de commerciële slagkracht in de organisatie.
  • Aandacht voor vitaliteit in de organisatie.
  • Beinvloeden van de veiligheidscultuur in de organisatie.
  • etc.

De Xperience wordt samengesteld uit een aantal elementen. Samen kunnen we onderzoeken welk element passend is voor de vraag uit uw organisatie. Hieronder een lijst van elementen:

  • Iedere week een ander sub-thema dat te maken heeft met het hoofdthema.
  • Iedere week/14 dagen een blogje over het thema.
  • Iedere week/14 dagen een opdracht in het kader van het thema.
  • Een soap over een aantal medewerkers werkzaam binnen de organisatie. Zij moeten gaan werken volgens de nieuwe principes die in deze Xperience centraal staan. Ze worstelen ermee. Iedere week is er een nieuwe aflevering van deze soap.
  • Blog en thema komen ook terug in de opdracht over deze aflevering van de soap. Pas het eens toe op de personages: wat zou je tegen ze willen zeggen?
  • Workshops voor de leidinggevenden: hoe gebruik je deze Xperience om jouw mensen te stimuleren/ondersteunen/motiveren/wakker te schudden?
  • Een @-home pakketje dat past bij de uitdagende opdracht (een boekje, een button, een symbolisch cadeau).
  • etc.

De Kracht van de Xperience

  • Online verander tool waar eventueel live elementen aan toe kunnen worden gevoegd.
  • Een nieuwe manier van leren.
  • Met weinig middelen bereik je een grote groep medewerkers.
  • Leren op de werkvloer.
  • Het is een mix van zwaar en licht. De opdrachten gaan echt ergens over, maar er mag ook gelachen worden, waardering worden uitgesproken en gewezen worden op dat wat goed gaat in de organisatie.
  • Deelname is niet vrijblijvend. Het management moet nadrukkelijk worden betrokken bij het geheel.
 

Een voorbeeld van een Xperience vind je hier

Ja, ik wil graag meer informatie over de Xperience

Neem contact met ons op via het onderstaande contactformulier. 

Kom in contact

Werken aan jouw eigenaarschap?

Bestel nu jouw exemplaar van het boek ‘Eigenaarschap’. 

Ruim 200 dagen in de top 100 van Managementboek.nl