3 dingen die je helpen om eigenaarschap te cre√ęren

Eigenaarschap nemen voor je eigen resultaten is wat we graag willen zien bij medewerkers en teams. In de dagelijkse realiteit van mijn boeiende werk als consultant is dat een onderwerp dat vaak aan de orde komt: er zit veel meer in dan er uit komt, resultaten zijn minder mooi dan ze zouden kunnen zijn, er wordt niet met elkaar gesproken over de resultaten op een manier die tot leren leidt.

Lees artikel

Teamontwikkeling

Teamontwikkeling, 5 redenen om er mee aan de slag te gaan.

Lees artikel

Persoonlijk leiderschap

Wil jij je ook fit voelen in je werk? Blij zijn met je werk? Doen waar je goed in bent?

Lees artikel

De waan van de dag = bullshit

Wist je dat de waan van de dag eigenlijk helemaal niet bestaat? Het is, hoe hard het ook mag klinken, je eigen onvermogen om bewuste keuzes te maken en die vol te houden. 

Lees artikel

Voldoen aan verwachtingen van anderen: het is een wedstrijd die je niet winnen kan

Werken vanuit eigenaarschap en krampachtig moeten voldoen aan verwachtingen van anderen: het gaat niet goed samen. 

Lees artikel

6 manieren om meer eigenaarschap te cre√ęren bij je medewerkers

Eigenaarschap is een centraal thema waar ik veel over praat met de meest uiteenlopende groepen leidinggevenden en professionals. Eigenaarschap helpt om beter te presteren. Maar hoe cre√ęer je eigenlijk meer¬†eigenaarschap bij jouw medewerkers? Ontdek het zelf in 5 minuten.¬†

Lees artikel

Over eigenaarschap en eigenaarschap, een vast goed voorbeeld.

Neemt Prins Bernard, de neef van onze koning, eigenaarschap?

Lees artikel

Zelfsturing werkt alleen met de juiste sturing.

In NRC las ik een artikel over de Manager die weer terug is van weggeweest. Zelfsturing blijkt voor veel organisaties toch niet het wondermiddel waarop gehoopt werd.  Maar is het nu zo dat de manager weer gewoon de baas wordt, of is er meer nodig?

Lees artikel

Bureaucratie, dat ben je zelf!

We geven allemaal af op ‚ÄėBureaucratie‚Äô. Die bepaalt namelijk zoveel in ons werk en daardoor in ons priv√© bestaan. De werkelijkheid is dat we bureaucratie zelf in de hand werken.

Lees artikel

Hoe je met NPS scores je bedrijfscultuur kan verzieken.

Kennen jullie het fenomeen van de NPS score? Het is een maat voor de kwaliteit van je dienstverlening. Het idee lijkt te zijn om 'promoters' te creeren, klanten die zó tevreden zijn dat ze jouw dienstverlening actief aanbevelen aan anderen.

Lees artikel